[[{„value“:“
Nejnovější přírůstek do pekelné ságy, Doom: The Dark Ages, přichází na PC v technickém stavu, který si zaslouží uznání.
Technický triumf id Software s Doom The Dark Ages
Vývojáři ze studia id Software opět potvrdili svou pověst mistrů optimalizace. Jejich nejnovější počin, Doom: The Dark Ages, běžící na pokročilém enginu id Tech 8, se na osobních počítačích prezentuje ve skvělé technické kondici.
Podle hloubkové analýzy serveru Digital Foundry (celá analýza Nintendo Switch 2) hra exceluje především v plynulosti běhu, a to i na hardwaru střední třídy. Testy na sestavě s procesorem AMD Ryzen 5 3600 a grafickou kartou NVIDIA RTX 4060 při rozlišení 1440p, s aktivovaným DLSS v režimu kvality a maximálním nastavením detailů včetně ray traycingu, ukázaly snímkovou frekvenci stabilně se pohybující mezi 50 a 90 FPS.
Co je však neméně důležité, hra se zcela vyhýbá neduhům, které trápí mnoho moderních PC titulů. K tomu se přidávají i bleskurychlé nahrávací časy; načtení kompletní kapitoly na starším CPU a PCIe 3.0 NVMe SSD disku trvá maximálně čtyři sekundy, na výkonnějších sestavách s PCIe 4.0 SSD se čas zkracuje na pouhé dvě sekundy. Hra navíc nevyžaduje žádnou zdlouhavou předkompilaci shaderů při prvním spuštění.
Nabídka upscalingových technologií je v Doom: The Dark Ages příkladná. Hráči mají k dispozici AMD FSR 3.1, Intel XeSS a také nejnovější NVIDIA DLSS 4. Samozřejmostí je i možnost využití tradičního vyhlazování TAA. Pro majitele grafických karet NVIDIA poskytuje nejlepší obrazovou kvalitu a výkon právě DLSS 4, zatímco XeSS nabízí mírnou výhodu oproti FSR pro hráče s grafickými čipy od AMD a Intelu.
Samotné menu grafického nastavení sice nabízí uživatelsky přívětivé prvky jako snadnou navigaci a aplikaci změn bez nutnosti restartu hry, avšak podle Digital Foundry postrádá detailnější vysvětlivky u jednotlivých položek a chybí i možnost živého náhledu prováděných změn, což může ladění detailů mírně komplikovat.
Vyšší přednastavené profily detailů (ultra, nightmare, ultra nightmare) navíc v současné verzi hry před implementací path tracingu zřejmě nemají znatelný vizuální ani výkonnostní dopad.
Hra je tak optimalizovaná perfektně a dokazuje to i velmi kladné hodnocení nejen od recenzentů. Na Steamu v době psaní článku si hra drží krásných 86 % z více než 4 400 recenzentů. Na platformě Metacritic si hra odnáší 85 %.
Příspěvek z superparmeni.eu
Zdroj: Gamers Generation„}]]